Page 80 - Sağlık Dergisi
P. 80
S ğlık haber
Amgen Sağlığa Giden Yolda Hastanın Hikayesini
‘Deneyim’ Zirvesinde Anlattı
mgen Türkiye, bu yıl üçüncüsü düzenlenen Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi
AXCO’18’de, ‘Sağlığa Giden Yolda Hastanın Hikayesi’ni anlattı. Amgen Türkiye Pazara
Erişim ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Bilgen Dölek zirvede yaptığı sunumda, ‘Biyoteknoloji’
çağının başladığını belirtti.
Müşteri deneyimini tasarlamak, yönet- şiselleştirilmiş tedavi seçeneklerimizle lardan elde ettiği genetik bilgi ve ileri
mek ve yükselen pazarlama disiplininin hastaya doğru deneyimler yaşatmayı analiz araçlarıyla DNA ile hastalık ara-
nasıl doğru kullanılacağı konularında amaçlıyoruz” diye konuştu. sındaki bağlantıları kuruyor. Amgen bu
vizyon yaratmak amacıyla bu yıl üçün- Bilgen Dölek, ‘Biyoteknoloji’ çağına sayede onkoloji, hematoloji, nefroloji,
cüsü düzenlenen Deneyim Tasarımı ve giriş yapıldığını, bilimin sınırlarının romatoloji ve kardiyoloji alanlarında
Yönetimi Zirvesi XCO’18, 24 Mayıs 2018 hastalara yardım etmek adına zorlan- mevcut tedavilere farklılık getiren bir-
tarihinde İstanbul Bomontiada’da ger- dığını dile getirdi. Google’da yapılan çok biyoteknolojik ürünün keşfedilip
çekleştirildi. Dünyanın lider biyotekno- yaklaşık 20 aramadan birinin sağlıkla geliştirilmesi ve tıbbın hizmetine su-
loji şirketlerinden Amgen Türkiye’nin ilgili olduğunu vurgulayan Dölek, diji- nulması süreçlerini gerçekleştiriyor.
Pazar Erişim ve Kurumsal İlişkiler talleşmeyle birlikte bilgiye erişimin de Bu Yılın Teması ‘Deneyim Ekonomisi’
Direktörü Bilgen Dölek zirvede, has- kolaylaştığını, fakat bu durumun bazı Marketing Türkiye’nin öncülüğün-
talığın teşhisi ile başlayan tedavi süre- riskleri de beraberinde getirdiğini vur- de düzenlenen XCO, ‘fark yaratan
cinde hasta deneyimi konusunda bilgi guladı. Dölek, “Hastalara, daha sağlıklı bir deneyim’ yaşatma iddiasıyla yola
paylaştı. Dölek, ‘Sağlığa Giden Yolda bilgiye ulaşabilmeleri için eğitici web çıktı. UX’ten (User Experience) CX’e
Hastanın Hikayesi - Tedavi Sürecinde siteleri ve mobil uygulamaların yanı (Customer Experience) kadar, dene-
Biyoteknoloji Deneyimi’ başlıklı sunu- sıra bilgilendirme formları, dergiler ile yimin tüm alanlarındaki en son ge-
munda, tedavi sürecinde hastayla yeni hasta hikayelerinin yer verildiği video- lişmelerin katılımcılarla paylaşıldığı
teknolojiler arasındaki ilişkiye değindi. lar yoluyla destek verilebilir” ifadelerini Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi
kullandı. XCO’18, Türkiye’de bir ilk olma özelliği
‘Biyoteknoloji Çağı Başlıyor’ gösteriyor. İş dün-yasını gerçek hayat-
Amgen olarak hastaların ihtiyaçlarına Dünyanın lider biyoteknoloji şirketle- la ‘müşteri deneyim’ olgusu etrafında
odaklanarak değer yarattıklarını vur- rinden Amgen, aralarında Türkiye’nin bir araya getirmeyi amaç¬layan zirve
gulayan Dölek, “Biyolojinin gücünü de bulunduğu 100’den fazla ülkede bu yıl, ‘Deneyim Ekonomisi’ temasıy-
kullanarak ciddi hastalıklara yönelik 20 binin üzerinde çalışanıyla, 1980’den la hayata geçirildi. Zirve, dünyadan
yenilikçi ilaçlar keşfediyor, geliştiriyor, beri yeni tedaviler keşfediyor, geliştiri- ve Türkiye’den önemli isim ve marka-
üretiyor ve hastalara sunuyoruz. Hasta yor ve bunları tıbbın hizmetine sunu- ları bir araya getirdi. İlham veren su-
odaklı yaklaşımımızla, inovasyona ya- yor. ‘Öncü bilim hayati ilaçlar’ felsefesi numların yapıldığı zirvenin sonunda
tırım yapıyor, hastanın tedaviye kolay ile bilim ve biyoteknolojinin sunduğu gerçekleştirilen A.L.F.A. Awards Ödül
erişimini sağlıyoruz. Ar-Ge’ye büyük olanakları en üst düzeyde kullanan Töreni’nde “Müşteşri Deneyimini En İyi
önem veriyoruz. Sürdürülebilir ve ki- Amgen, gerçekleştirdiği araştırma- Yöneten Markalar” ödüllendirildi.
76