Page 96 - Mart
P. 96
S ğlık haber
2008 Yılında Serkan Erdur tarafından İzmir’de iyi hammaddeyi, doğru işçilik ile değerlendirerek son
kurulan Köroğlu Tıbbi Malzemeler 8 kişi ile başla- ürüne ulaşmamız gibi etkenlerdir. Ürünlerimizin piya-
yan faaliyetlerine bugün 50 kişilik ekiple devam edi- saya arzından önce, özellikle insan sağlığı için ne kadar
yor. Doğu Avrupa ve Türkiye’nin önde gelen üreticisi fayda sağladığı ön planda yer almakta. Üretim aşama-
olarak sadece en iyi bildikleri iş olan Hızlı Test Kitleri sında ise, makine parkına yapılan yatırımın yanında,
üretimini gerçekleştirdiklerini söyleyen Şirket Müdü- iş gücü anlamında, en iyi eğitimi almış doğru persone-
rü Serkan Erdur, “Başta Gebelik testi olmak üzere, li istihdam ederek ve en az 6 ay işbaşı eğitim ile ürün
Hepatit, HIV, Kanser testleri gibi hızlı test kitlerini kalitesini en yüksekte tutuyoruz.” şeklinde konuştu.
hem geliştiriyor hem de üretiyoruz. Firmamız başta Üretimin ülkeler için varoluş mücadelesi olduğu-
Türkiye pazarı olmak üzere yurtdışında en az 5 pazar- nu söyleyen Serkan Erdur, “Üretim yapabilen ve bunu
da, pazar lideri olması ile beraber toplamda 55 ülkeye kendi markası ile pazarlayabilen ülkelerin hiçbir zaman
ihracat faaliyetlerini sürdürüyor.” dedi. hiçbir alanda başarısız olma imkanları bulunmamak-
“TÜM ŞEHİRLERDE ORTALAMA İKİ tadır. Üretimin bir ülkeye verdiği esneklik, rekabet
BAYİ İLE ÇALIŞIYORUZ” avantajı ve dış piyasaları şekillendirme olasılığı ve en
önemlisi ülkeye kazandırılan döviz en önemli konu-
Kalite yönetim sistemi ile ürünlerinin tamamını en ların başında gelmektedir.” dedi.
yüksek ve takip edilebilir kalite ile imal ettiklerini belir- Serkan Erdur sözlerine şöyle devam etti: “Yurtiçi
ten Erdur, “Ürünlerimizin en büyük özelliği markamız pazar lideri olarak, tüm şehirlerde ortalama iki bayi
ile üretmemiz ve en iyi ürün kalitesi için en doğru en ile çalışıyoruz. Güçlü bayi ağımız ve, doğru zamanda,
doğru fi yatlama ile sevk ettiğimiz ürünler en önemli
avantajlarımız arasında yer alır. Yurtdışında ise başta
MEDICA Olmak üzere ARAB HEALTH Dubai fuarlar
ile, Dünya’nın en büyük iki fuarına katılmanın gururu
ile çalışmalarımızın hızı artmaktadır. Bunun yanı sıra
müşteri iletişimine gösterdiğimiz özen ve ilgi başarı-
mızın kaynağı.”
Türkiye pazarının, maddi temele dayanan bir pazar
olmanın ötesine çok geçemediğini söyleyen Erdur, “Genel
anlamda ucuz ürünler tercih ediliyor. Kalite biraz daha
geri planda kalıyor. Bunun yanında özel sektör fi rmala-
rının azlığı ve güçlü fi rmaların piyasada var olmama-
sı nedeniyle, kırılgan bir piyasa döngüsü devam ediyor.
Bunun yanında Türkiye pazarı nüfus olarak çok iyi bir
potansiyel ve birçok yurtdışı üreticisi için çalışmak iste-
nilen pazar olma özelliğini sürdürüyor.” dedi.
“AR-GE ÇALIŞMALARIMIZ HIZ
KESMEDEN DEVAM EDİYOR”
Türkiye’de yerli üretici ve yerli fi rmaların çok iyi
derecede desteklendiği kanaatini taşımadığını ifade
eden Serkan Erdur, “Ülkemiz özelinde, üretici / yerli
fi rmaların çok fazla korunduğu kanaatinde değilim.
İthalat her zaman Türkiye Pazarı için kolay bir faali-
yet oldu. Ancak yeni yeni alınan bazı önlemler ile biraz
daha iyi koşullar sağlansa bile, yurtdışı ile mukayese
edildiğinde, Türkiye’de yerli üretici ve yerli fi rmala-
rın çok iyi derecede desteklendiği kanaatini taşımıyo-
rum.” diye konuştu.
Serkan Erdur Ar-Ge Faaliyetleri ile ise şunları söy-
ledi: “Ar-Ge Çalışmalarımız hız kesmeden devam edi-
yor. Özellikle vücudun belli bir bölgesi için kanser
tespiti yapabilen ve mobil olarak dünyanın herhangi
bir yerine 20 dakika içerisinde hastaya sonucu iletebi-
len, tarama testi olarak da kullanılabilecek bazı ürün-
ler üzerinde çalışıyoruz. Mümkünse bu ürünlerimizi
Serkan Erdur 2020 yılına yetiştirmeye çalışıyoruz.” şeklinde konuştu.
94 / Mart 2020