Page 86 - Mart
P. 86
S ğlık haber
Zimed Medikal, kuruluşundan bugüne kadar hızlı bilmek ve bağımsızlığımızın sembolü demektir.” diyen
bir gelişim göstererek, pazarda önemli paya sahip Paçal, üretime başladıkları ilk günden beri sadece fi r-
oldu. Zimed Medikal, bünyesindeki tecrübeli çalı- maları değil Türkiye’yi dünya pazarında en üst sıralara
şanları ile üretim gerçekleştirerek ülke ekonomisine getirme gayretiyle yollarına devem ettiklerini söyledi.
ciddi katkı sağlıyor. Paçal, “Çünkü bizler biliyoruz ki üretim artarsa işsizlik
İç pazarda ve yurt dışında tercih edilen bir marka azalır, ülkenin refah düzeyi yükselir ve dışa bağımlılı-
değerine sahip olduklarını söyleyen Zimed Genel Müdür ğımız en aza indirilmiş olur.” şeklinde konuştu.
Yardımcısı Kamil Paçal, “Firmamız hastaların yaşam “ÜRETİCİ VAR OLURSA ÜLKE
standardını ve konforunu yükselten travma grubu ürün- OLARAK BİZLER VAR OLURUZ”
lerinin üretimini yapıyor. Yapılan araştırmalar ve çalış-
malar sonucu ürün çeşitliliğini dünya kalite standart- Kamil Paçal, pazarlama stratejileri ve Türkiye paza-
larına uygun total ve parsiyel artroplasti grubunu da rı ile ilgili ise şunları söyledi: “Zimed Medikal olarak
ekleyerek bölgenin ihtiyacını tam anlamıyla gide- hem yurt içi hem de yurt dışı faaliyetlerimiz hız kes-
ren iç pazarda ve yurt dışında tercih edilen bir marka meden devam etmektedir. Ülkemizde gerek alt bayi
değeri olduk. Bu kapsamda bölgesinde ve uluslarara- gerekse de şubelerimizle hemen hemen her bölge ve
sı pazardaki ortopedik implant ihtiyacı açığını gideren ilde varız. Yurt dışında ise 30’a yakın ülkeye ürünleri-
yerli üretim yapan bir fi rma haline geldik. Ülkemizde miz ihraç edilmektedir. Her geçen gün yurt içi ve yurt
Ankara ve İstanbul’da ofi slerimiz yer dışındaki bağlantılarımızı güçlendi-
almaktadır. Kurduğumuz etkin lojis- rerek müşteri portföyümüzü geniş-
tik ağı ile bütün bölgelere hızlı ser- letmekteyiz.
vis hizmeti vermekteyiz.” dedi. Türkiye pazarı geçtiğimiz
Zimed Medikal’in, hastaların dönemlerde daha zordu. Nedeni
yaşam kalitesin iyileştirmek ve ise yurt dışı menşeili fi rmala-
geliştirmek amacıyla yenilik- rın ülkemizde ve bölgemizde
çi ortopedik çözümler sağ- faaliyet gösteriyor olmasıy-
ladığını söyleyen Paçal, dı. Ancak şu dönemlerde
“Firmamız, ortopedik dövize endeksli maliyet-
implant, harici cihazlar lerin artışından dolayı
ve bunların cerrahi alet- bu durumdaki çoğu fi r-
lerinin tasarım, üretim ve malar piyasadan çekilmeye
dağıtımını dünya kalite stan- devam etmektedir. Pazarda
dartları içerisinde profesyonel oluşan bu boşluğu devletimi-
anlamda gerçekleştirmeye kendi- zin de üreticiye daha fazla des-
ni adamış olup bu doğrultuda faali- teği ile doldurma gayretindeyiz.
yetlerine devam etmektedir. Başlıca Kamil Paçal Artan maliyetlere rağmen SUT fi yat-
ürün gruplarımız ; Kemik plakları ve larında eski rakamların uygulanma-
kemik sabitleme vidaları, Diz ve kalça sı bizleri epey bir zora sokmaktadır.
protezleri, Fiksatör ve intramedüler çiviler, İskelet pin En iyi olanı üretmek, en son teknolojileri kullan-
ve telleri ve Cerrrahi el aletleridir” şeklinde konuştu. mak gibi noktalar ne kadar önemli ise üretilen ürünü
“TÜRKİYE’Yİ DÜNYA PAZARINDA de satmak kendi içinde ayrı bir uğraş ve özen gerektir-
mektedir. Günümüzdeki rekabet, pazarlama stratejile-
EN ÜST SIRALARA GETİRME rini daha da önemli bir hale getirdi. Medikal sektörde
GAYRETİYLE YOLUMUZA DEVAM bizim bulunduğumuz kısımda direkt olarak kullanıcı(-
EDİYORUZ” hasta) ulaşmak değil onun ötesinde uygulayan doktor-
Ürünlerini, inovatif çalışmalarla ihtiyaçlara göre lar-cerrahlardır. Bu da klasik pazarlama stratejilerini
modern gereksinimleri karşılayabilecek şekilde üret- geçersiz kılmaktadır. Fiyat, nitelik, farklı ve gerçek-
tiklerini belirten Kamil Paçal, “Ayrıca klinik olarak çi olmanın önemini biliyor, yurtdışı ve yurt içi pazar-
kolay kullanılabilirlik çalışmaları ile hasta ve hekim lama stratejileri belirliyoruz ve pazarlama ekibimizle
için en uygun uygulama tekniklerini sunmaktayız. bunları gerçekleştiriyoruz.
Üretimi yapılan her ürünümüzün ham madde temin Yerli Üreticilerin daha çok desteklenmesi gerek-
aşamasından üretilip, satışı, operasyonlarda kullanımı tiğini söyleyen Paçal, “Devletimizin desteğini kesin-
ve geri dönüşlerin tüm aşamaları titizlikle takip edilir. likle inkâr edemeyiz. Çeşitli bakanlık ve kurumlardan
Çünkü üretimden çıkan her parça ürünümüzün insan aldığımız destek veya teşvikler mevcuttur. Ancak yerli
sağlığını direkt etkilediğinin bilinci içerisinde görevi- üretimin daha ön planda olmasını istiyorsak üretici-
mizi layıkıyla icra etmeye çalışıyoruz.” diye konuştu. nin daha da fazla desteklenmesi gerektiği fi krindeyiz.
“Üretim demek kendi ayaklarımız üzerinde dura- Çünkü üretici var olursa ülke olarak bizler var oluruz.
84 / Mart 2020