Page 86 - Mart
P. 86

S ğlık     haber



                   Zimed Medikal, kuruluşundan bugüne kadar hızlı  bilmek ve bağımsızlığımızın sembolü demektir.” diyen
                bir gelişim göstererek, pazarda önemli paya sahip  Paçal,  üretime başladıkları ilk günden beri sadece fi r-
                oldu. Zimed Medikal, bünyesindeki tecrübeli çalı-  maları değil Türkiye’yi dünya pazarında en üst sıralara
                şanları ile üretim gerçekleştirerek ülke ekonomisine  getirme gayretiyle yollarına devem ettiklerini söyledi.
                ciddi katkı sağlıyor.                            Paçal, “Çünkü bizler biliyoruz ki üretim artarsa işsizlik
                   İç pazarda ve yurt dışında tercih edilen bir marka  azalır, ülkenin refah düzeyi yükselir ve dışa bağımlılı-
                değerine sahip olduklarını söyleyen Zimed Genel Müdür  ğımız en aza indirilmiş olur.” şeklinde konuştu.
                Yardımcısı Kamil Paçal, “Firmamız hastaların yaşam   “ÜRETİCİ VAR OLURSA ÜLKE
                standardını ve konforunu yükselten travma grubu ürün-  OLARAK BİZLER VAR OLURUZ”
                lerinin üretimini yapıyor. Yapılan araştırmalar ve çalış-
                malar sonucu ürün çeşitliliğini dünya kalite standart-  Kamil Paçal, pazarlama stratejileri ve Türkiye paza-
                larına uygun total ve parsiyel artroplasti grubunu da   rı ile ilgili ise şunları söyledi: “Zimed Medikal olarak
                ekleyerek bölgenin ihtiyacını tam anlamıyla gide-  hem yurt içi hem de yurt dışı faaliyetlerimiz hız kes-
                ren iç pazarda ve yurt dışında tercih edilen bir marka   meden devam etmektedir. Ülkemizde gerek alt bayi
                değeri olduk. Bu kapsamda bölgesinde ve uluslarara-  gerekse de şubelerimizle hemen hemen her bölge ve
                sı pazardaki ortopedik implant ihtiyacı açığını gideren   ilde varız. Yurt dışında ise 30’a yakın ülkeye ürünleri-
                yerli üretim yapan bir fi rma haline geldik. Ülkemizde   miz ihraç edilmektedir. Her geçen gün yurt içi ve yurt
                Ankara ve İstanbul’da ofi slerimiz yer                          dışındaki bağlantılarımızı güçlendi-
                almaktadır. Kurduğumuz etkin lojis-                              rerek müşteri portföyümüzü geniş-
                tik ağı ile bütün bölgelere hızlı ser-                            letmekteyiz.
                vis hizmeti vermekteyiz.” dedi.                                        Türkiye  pazarı  geçtiğimiz
                   Zimed Medikal’in, hastaların                                      dönemlerde daha zordu. Nedeni
                yaşam kalitesin iyileştirmek ve                                        ise yurt dışı menşeili fi rmala-
                geliştirmek amacıyla yenilik-                                           rın ülkemizde ve bölgemizde
                çi ortopedik çözümler sağ-                                                faaliyet gösteriyor olmasıy-
                ladığını söyleyen Paçal,                                                   dı. Ancak şu dönemlerde
                “Firmamız, ortopedik                                                         dövize endeksli maliyet-
                implant, harici cihazlar                                                     lerin artışından dolayı
                ve bunların cerrahi alet-                                                  bu durumdaki çoğu fi r-
                lerinin tasarım, üretim ve                                                malar piyasadan çekilmeye
                dağıtımını dünya kalite stan-                                           devam etmektedir. Pazarda
                dartları içerisinde profesyonel                                        oluşan bu boşluğu devletimi-
                anlamda gerçekleştirmeye kendi-                                      zin de üreticiye daha fazla des-
                ni adamış olup bu doğrultuda faali-                                 teği ile doldurma gayretindeyiz.
                yetlerine devam etmektedir. Başlıca        Kamil Paçal            Artan maliyetlere rağmen SUT fi yat-
                ürün gruplarımız ; Kemik plakları ve                             larında eski rakamların uygulanma-
                kemik sabitleme vidaları, Diz ve kalça                         sı bizleri epey bir zora sokmaktadır.
                protezleri, Fiksatör ve intramedüler çiviler, İskelet pin   En iyi olanı üretmek, en son teknolojileri kullan-
                ve telleri ve Cerrrahi el aletleridir” şeklinde konuştu.   mak gibi noktalar ne kadar önemli ise üretilen ürünü
                “TÜRKİYE’Yİ DÜNYA PAZARINDA                      de satmak kendi içinde ayrı bir uğraş ve özen gerektir-
                                                                 mektedir. Günümüzdeki rekabet,  pazarlama stratejile-
                EN ÜST SIRALARA GETİRME                          rini daha da önemli bir hale getirdi. Medikal sektörde
                GAYRETİYLE YOLUMUZA DEVAM                        bizim bulunduğumuz kısımda direkt olarak kullanıcı(-
                EDİYORUZ”                                        hasta) ulaşmak değil onun ötesinde uygulayan doktor-

                   Ürünlerini, inovatif çalışmalarla ihtiyaçlara göre   lar-cerrahlardır.  Bu da klasik pazarlama stratejilerini
                modern gereksinimleri karşılayabilecek şekilde üret-  geçersiz kılmaktadır. Fiyat, nitelik, farklı ve gerçek-
                tiklerini belirten Kamil Paçal, “Ayrıca klinik olarak   çi olmanın önemini biliyor, yurtdışı ve yurt içi pazar-
                kolay kullanılabilirlik çalışmaları ile hasta ve hekim   lama stratejileri belirliyoruz ve pazarlama ekibimizle
                için en uygun uygulama tekniklerini sunmaktayız.   bunları gerçekleştiriyoruz.
                Üretimi yapılan her ürünümüzün ham madde temin      Yerli Üreticilerin daha çok desteklenmesi gerek-
                aşamasından üretilip, satışı, operasyonlarda kullanımı   tiğini söyleyen Paçal, “Devletimizin desteğini kesin-
                ve geri dönüşlerin tüm aşamaları titizlikle takip edilir.   likle inkâr edemeyiz. Çeşitli bakanlık ve kurumlardan
                Çünkü üretimden çıkan her parça ürünümüzün insan   aldığımız destek veya teşvikler mevcuttur. Ancak yerli
                sağlığını direkt etkilediğinin bilinci içerisinde görevi-  üretimin daha ön planda olmasını istiyorsak üretici-
                mizi layıkıyla icra etmeye çalışıyoruz.” diye konuştu.  nin daha da fazla desteklenmesi gerektiği fi krindeyiz.
                   “Üretim demek kendi ayaklarımız üzerinde dura-  Çünkü üretici var olursa ülke olarak bizler var oluruz.



          84 / Mart 2020
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91