Page 96 - Mart 2018
P. 96
S ğlık haber
Turkuaz Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kayabaş:
“Sektörümüzün İhtiyacı
Taklit Ürünlerden Ziyade
İnovatif Ürünlere Yönelmektir”
000 yılında hastanelerin kullandığı medikal sarf kim-
2yasalları üretmek amacı ile kurulan Turkuaz Medikal,
gün geçtikçe ürün portföyünü genişletiyor. “Ülkemizin
ekonomik olarak tam bağımsızlığının yolu üretmekten
geçiyor.” diyen Turkuaz Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet
Kayabaş, Tıbbi cihaz sektörünün ülkemizde her geçen gün
biraz daha gelişmekte ve yurtdışına açılmakta olduğunu
ifade ederek, “bunun en belirgin örneği Dubai fuarında bu
yıl 180’in üzerinde Türk katılımcı ile rekor kırılması. Fakat
sektörümüzün ihtiyacı taklit ürünlerden ziyade inovatif
ürünlere yönelmektir.” dedi.
Turkuaz Medikal, 2000 yılında hastanelerin kullandığı medikal sarf kimyasallar
üretmek amacı ile kurulmuş. ilk üretimi ultrason jeli ve röntgen banyo solüsyon-
ları. Zamanla değişen pazar gereksinimleri, yapılan Ar-Ge çalışmaları ve Türkiye
pazarında olmayan inovatif ürün çalışmaları ile bugün ki konumuna ulaşmış. Şirket
Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kayabaş, Sağlık Dergisi’nin sorularını cevapladı.
Üretmiş olduğunuz ürünler hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz? Neler üre-
tiyorsunuz?
Mehmet Kayabaş: Medikal sarfta: ultrason jelleri, ağız bakım setleri, steril ultrason
jelleri, kateter jel, medikal kayganlaştırıcılar, doğum jeli ve kısa bir süre sonra pazara
sunacağımız biosidal grupta yer alan antiseptikler ve dezenfektanlar yer almakta-
dır. Reçetesiz medikal device ürünlerde: Saç ürünleri, KBB ürünleri, bayan jinekoloji
ürünleri ve bebek ürünleri. Cinsel sağlık ürünlerinde: Kuruluk önleyici vajinal kay-
ganlaştırıcılar. Gıda takviyelerinde çeşitli şurup ve vitaminler. Dermokozmetikte
çeşitli şampuanlar ve kremler yer almaktadır.
Ürünlerinizi benzer ürünlerden ayıran, farklı kılan unsurlar nedir?
Bizim ürünlerimizi diğer ürünlerden ayıran en büyük özellik ürünlerimizin tamamı
kendi Ar-Ge birimimiz tarafından geliştirilmiş. Ayrıca kullanılan hammaddeler ken-
di bünyemizde sürekli kalite kontrol testlerine tabi tutulmaktadır.
Üretim aşamalarında dikkat ettiğiniz hususlar neler?
Üretim de en dikkat ettiğimiz şey ürettiğimiz ürünün bir gün sevdiklerimiz ya da
bizim üzerimizde de kullanılabileceğini düşünerek hareket ediyoruz. Ürünlerimizi
gerekli testlerden geçirmeden piyasaya arz etmiyoruz ve ürünün son kullanma
tarihine kadar her türlü şikayet, öneri vb. konuları anında değerlendiriyoruz.
Sizin için ve ülkemiz için üretim ne anlam ifade ediyor?
Bizim ülkemizin ekonomik olarak tam bağımsızlığının yolu üretmekten geçiyor.
Sürdürülebilir kaliteli ve hızlı üretimden.
Yurt içi ve yurt dışı pazarlama stratejileriniz ve faaliyetleriniz hakkında bilgi
verebilir misiniz? Hangi Ülkelere ihracat yapıyorsunuz?
Yurtiçinde 4 kişilik bir ekiple bayilerimiz aracılığı ile hem ihale hem de özel sek-
tör ile çalışmaktayız. 125 ülke ye ihracat yapmakta ve bu ihracatlar ciromuzun
%80’nini oluşturmaktadır. Özellikle yurtdışı fuarlarla yeni pazarları hedeflemekte-
yiz. Önümüzdeki dönemde yurtdışında ofis açma projelerimiz de var.
Türkiye pazarı hakkında neler düşünüyorsunuz?
Yaşadığınız zorluklar neler?
Türkiye 80 milyonluk dinamik bir pazar ama malum, sektörümüzün en büyük alıcısı
devlet olduğunda ödeme vadeleri ile ilgili ciddi sıkıntılar yaşanmakta, bir de en
ucuz ürün tercihinden dolayı kalitesiz ürün kullanımı çok yaygın. Ürün denetimle-
rinin çok daha sıkı kontrolü zaruri bir gereklilik halini almıştır.
Türkiye’de tıbbi cihaz sektörünün geldiği noktayı,
gelişimini nasıl değerlendirirsiniz?
Tıbbi cihaz sektörü ülkemizde her geçen gün biraz daha gelişmekte ve yurtdışına
açılmaktadır. Bunun en belirgin örneği Dubai fuarında bu yıl 180’in üzerinde Türk
katılımcı ile rekor kırılması. Sektörümüzün ihtiyacı taklit ürünlerden ziyade inovatif
ürünlere yönelmektedir.
92